Ανεξέλεγκτη η κατάσταση με τα πατίνια – Σκέψεις για απαγόρευσή τους
Ανεξέλεγκτη παραμένει η κατάσταση με τα ηλεκτρικά πατίνια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με τη δημοτική αρχή να κάνει λόγο πλέον για επικίνδυνη χρήση τους.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κεντρικό δήμο, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ακόμα δεν έχει ανάψει το πράσινο φως επί της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου για τη νέα κανονιστική που βάζει όρους και προϋποθέσεις για τη χρήση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ). Μάλιστα, για το θέμα αναμένεται σήμερα ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κώστας Τσιαπακίδης, να επισκεφθεί τα γραφεία της Αποκεντρωμένης, ζητώντας να επισπευσθεί η έγκριση που θα δώσει τη δυνατότητα στους δημοτικούς αστυνομικούς να προχωρήσουν στην εφαρμογή της νέας κανονιστικής, με στόχο να βελτιωθεί η κατάσταση σε δρόμους και πεζοδρόμια της πόλης με τα ηλεκτρικά πατίνια.
Ανεξέλεγκτος ο αριθμός ηλεκτρικών πατινιών – Απαράδεκτη η χρήση τους
Εκτός ελέγχου χαρακτηρίζει την κατάσταση με τα ηλεκτρικά πατίνια ο κ.Τσιαπακίδης, επιρρίπτοντας ευθύνες τόσο στους χρήστες όσο και στις εταιρείες που τα διαχειρίζονται. Περιγράφοντας την εικόνα που επικρατεί σήμερα στην πόλη, αναφέρει ότι οι χρήστες των ηλεκτρικών πατινιών κινούνται με μεγάλες ταχύτητες και χωρίς κράνος, μπαίνουν σε μονόδρομους, στα πεζοδρόμια και στο παραλιακό μέτωπο ανάμεσα σε πεζούς, ενώ παράλληλα τα παρατούν και τα πετούν όπου θέλουν σε όλα τα σημεία της πόλης. «Η χρήση είναι απαράδεκτη και άκρως επικίνδυνη. Και ο αριθμός των ΕΠΗΟ που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στον δήμο Θεσσαλονίκης είναι ανεξέλεγκτος», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιαπακίδης.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, μόλις λάβει ο δήμος την έγκριση από την Αποκεντρωμένη, θα δοθεί προθεσμία ενός μήνα και έπειτα θα εξαρτηθεί η παραμονή των ΕΠΗΟ στην πόλη. «Δεν γίνεται εταιρείες και χρήστες να έχουν αυτή τη συμπεριφορά», σημειώνει.
Να σημειωθεί ότι τον προηγούμενο μήνα ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης είχε χαρακτηρίσει την κατάσταση τραγική και είχε στείλει αυστηρό μήνυμα στις εταιρείες, προειδοποιώντας με μέτρα, που πιθανόν να σχετίζονται και με την κατάργησή τους.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο πρώτος δήμος πανελλαδικά που πέρασε τον περασμένο Δεκέμβριο από το δημοτικό συμβούλιο κανονιστική διάταξη για τα ηλεκτρικά πατίνια. Όπως αναφέρεται στον κανονισμό, μετά τη διαβούλευση με τις εμπλεκόμενες εταιρείες, «σκοπός είναι η βέλτιστη ρύθμιση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων, εντός του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή ασφάλεια των πεζών και των οδηγών και η απρόσκοπτη χρήση των κοινόχρηστων χώρων, με τη συμμετοχή τόσο του δήμου Θεσσαλονίκης ως φορέα ελέγχου και θεσμοθέτησης κανόνων όσο και των εταιρειών παροχής υπηρεσιών ΕΠΗΟ, αλλά και των πολιτών-τελικών χρηστών ως υπόχρεους τήρησης της νομοθεσίας και των θεσμοθετημένων κανόνων».
Με τον κανονισμό τίθενται περιορισμοί κίνησης και στάθμευσης των ΕΠΗΟ σε ειδικές περιοχές του δήμου, για την αποτροπή της παρακώλυσης της κίνησης πεζών και τη μέγιστη ασφάλεια αυτών και των οδηγών ΕΠΗΟ, καθώς και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης χρήσης των κοινόχρηστων χώρων.
voria.gr